Συλλέξαμε τις πιο συχνές ερωτήσεις που μας κάνουν οι πελάτες μας σχετικά με το VoIP και τις παρουσιάζουμε πιο κάτω με σύντομες απαντήσεις. Αν έχετε μια ερώτηση που δεν καλύπτεται σε αυτό το άρθρο, γράψτε ένα σχόλιο και θα την απαντήσουμε άμεσα.
Τι είναι το VoIP;
Το VoIP (Voice over Internet Protocol) ή καλύτερα τα συστήματα VoIP, είναι ένας συνδυασμός υλικού (hardware) και λογισμικού (software) ο οποίος μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε το Internet σαν το μέσο μετάδοσης των τηλεφωνικών κλήσεων, στέλνοντας τη φωνή σαν πακέτα δεδομένων, σε αντίθεση με την παραδοσιακή τηλεφωνία, η οποία μεταδίδει τη φωνή μέσω τηλεφωνικών καλωδίων. Οι περισσότεροι πάροχοι τηλεφωνίας χρησιμοποιούν συστήματα VoIP για την μεταξύ τους διασύνδεση. Οι κλήσεις VoIP είναι συνήθως πολύ φθηνότερες από τις κλήσεις μέσω παραδοσιακής τηλεφωνίας (PSTN ή ISDN).
Πόσο ασφαλές είναι το VoIP;
Τα συστήματα VoIP μπορούν να εγκατασταθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να χρησιμοποιούν κρυπτογράφηση υψηλού επιπέδου (SSL and VPN), ώστε να παρέχουν την υψηλότερη δυνατή ασφάλεια.
Μπορώ να κάνω κλήσεις VoIP από ένα παραδοσιακό αναλογικό τηλέφωνο;
ΝΑΙ. Για να κάνετε κλήσεις VoIP επό ένα αναλογικό τηλέφωνο, θα πρέπει να εγκαταστήσετε έναν προσαρμογέα VoIP ή ATA (analogue telephony adapter). Αυτές οι συσκευές μετατρέπουν το αναλογικό σήμα ώστε να μπορεί να μεταδοθεί σαν VoIP.
Δουλεύει το VoIP αν υπάρχει διακοπή ρεύματος;
Ναι, αλλά μόνο αν υπάρχει εγκατεστημένο UPS (Uninterruptible Power Supply). Ένα UPS μπορεί να παρέχει ρεύμα σε συσκευές για μερικά λεπτά ή και πολλές ώρες, μέχρι να επανέλθει το ρεύμα.
Αν εγκαταστήσω ένα σύστημα VoIP, μπορώ να δέχομαι κλήσεις από συνδρομητές παρδοσιακής τηλεφωνίας (PSTN ή ISDN);
ΝΑΙ. Μπορείτε να λαμβάνετε κλήσεις από οποιονδήποτε συνδρομητή σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας.
Πόσο καλή είναι η ποιότητα ήχου στις κλήσεις VoIP μέσω Internet;
Η ποιότητα ήχου που μπορεί να επιτευχθεί είναι άριστη. Αυτή η ποιότητα εξαρτάται πάντα από την ποιότητα (και όχι τόσο την ταχύτητα) σύνδεσης στο Internet και τη διαθεσιμότητα της σύνδεσης.
Πόσο καλή είναι η ποιότητα ήχου στις κλήσεις VoIP στο τοπικό δίκτυο της εταιρείας μου;
Η ποιότητα ήχου στο τοπικό δίκτυο είναι άριστη. Το εύρος δικτύου που καταλαμβάνουν οι κλήσεις VoIP είναι ελάχιστο σε σχέση με αυτό που καταλαμβάνουν οι συνδέσεις των υπολογιστών της εταιρείας.
Πώς μπορεί ένα τηλεφωνικό κέντρο βασισμένο στο Asterisk® να με βοηθήσει να βελτιώσω την επιχείρησή μου;
Το Asterisk έχει πολλά χαρακτηριστικά που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν την παραγωγικόττηα των υπαλλήλων και να βελτιώσουν την παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες:
· Οι συνδιασκέψεις βοηθούν του υπαλλήλους να κάνουν συναντήσεις ανεξάρτητα από τη χρομική στιγμή και την τοποθεσία που βρίσκονται
· Οι καταγραφές (ηχογραφήσεις) κλήσεων βελτιώνουν την ποιότητα επικοινωνίας και εξαλοίφουν λάθη
· Η προώθηση κλήσεων επιτρέπει στου υπαλλήλους να δέχονται κλήσεις όπου και αν βρίσκονται, εντός ή εκτός της εταιρείας
· Η αναμονή κλήσης επιτρέπει στους υπαλλήλους να δέχονται πολλές κλήσεις ταυτόχρονα
· Οι γραμμές DID (Direct Inward Dialing) επιτρέπουν στους πελάτες να καλούν απ’ ευθείας τον υπάλληλο με τον οποίο θέλουν να μιλήσουν, χωρίς να χρειάζεται να περνούν από τηλεφωνήτριες και πολλαπλά μενου προαναντήσεων
· Το IVR (Interactive Voice Response) διευκολύνει τους καλούντες να δρομολογήσουν την κλήση στον υπάλληλο που μπορεί να τους εξυπηρετήσει, χωρίς να χρειάζεται να μεσολαβήσει κάποιος άνθρωπος
Θα μειωθούν τα τηλεφωνικά μου έξοδα αν αρχίσω να κάνω κλήσεις VoIP;
ΝΑΙ! Από τον πρώτο κιόλας μήνα θα δείτε τα κόστη επικοινωνίας σας να μειώνονται πιο κάτω από το μισό!
Σε τι λειτουργικό σύστημα εγκαθίσταται το Asterisk®; Μπορώ να το φορτώσω στον Windows server μου;
Το λειτουργικό σύστημα στο οποίο εγκαθίσταται το Asterisk είναι το Linux. Θα μπορούσατε να τρέξετε Asterisk σε ένα virtual machine στον Windows server σας, αλλά δεν το συνιστούμε.
Τι είναι το Elastix, το trixbox, το PBX in Flash και το AsteriskNOW;
Όλα αυτά είναι διανομές LAMPA (Linux, Apache, MySQL, Php, Asterisk). Περιλαμβάνουν το λειτουργικό σύστημα, το Asterisk και όλα όσα χρειάζονται για να εγκαταστήσετε, να παραμετροποιήσετε και να λειτουργήσετε ένα πλήρες τηλεφωνικό κέντρο VoIP.
Ποια διανομή Asterisk® προτείνετε να δοκιμάσω και πού μπορώ να βρω περισσότερες πληροφορίες;
Αν αποφασίσετε να μην προμηθευτείτε ένα τηλεφωνικό κέντρο με προεγκατεστημένο Asterisk (ή κάποια διανομή LAMPA) και θέλετε να κάνετε μόνος ή μόνη σας τν εγκατάσταση σε κάποιον υπολογιστή που ήδη έχετε, σας προτείνουμε το Elastix. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο http://www.elastix.org
Μπορεί το Asterisk® να κάνει κλήσεις σε τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, όπως το 100 ή το 112;
ΝΑΙ. Όλες οι κλήσεις που κάνετε από το υπάρχον τηλεφωνικό σας κέντρο και από τη συσκευή τηλεφώνου που έχετε μπορούν να γίνουν και από το Asterisk.
Χρειάζεται να κάνω ειδική εκπαίδευση στους υπαλλήλους μου για να χρησιμοποιούν το Asterisk®;
ΟΧΙ! Οι χρήστες του τηλεφωνικού κέντρου δεν χρειάζονται κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση, εκτός ίσως από κάποιες νέες λειτουργίες που θα είναι πλέον διαθέσιμες. Ο διαχειριστής του συστήμτος δεν χρειάζεται να ξέρει να υποστηρίζει Linux και όλος ο προγραμματισμός του τηλεφωνικού κέντρου γίνεται από έναν φυλλομετρητή (web browser). Η προσθήκη ή η μεταβολή εσωτερικών, νημυμάτων προαπάντησης και ουρών αναμονής είναι θέμα μερικών μόνο clicks.
Τι είναι τα τηλέφωνα SIP;
Τα τηλέφωνα SIP μπορούν να χρησιμοποιοηθούν – αν και αυτό δεν είναι απαραίτητο, γιατί μπορούν να χρησιμοποιηθούν και αναλογικά τλέφωνα - για κλήσεις VoIP και για σύνδεση στο τηλεφωνικό κέντρο VoIP. Υπάρχουν δύο ειδών τηλέφωνα SIP: Τα hardphones, τα οποία είναι συσκευές που μοιάζουν με τις συνηθισμένες τηλεφωνικές συσκευές και τα softphones, τα οποία είναι προγράμματα που εγκαθιστούνται στον υπολογιστή μας και τα χρησιμοποιούμε για κλήσεις με ακουστικά που συνδέουμε στον υπολογιστή μας. Όλα τα τηλεφωνικά κέντρα VoIP που υποστηρίξουν SIP μπορούν να χρησιμοποιήσουν τηλέφωνα SIP και των δύο ειδών.
Τι είναι το PBX και τι λειτουργίες μπορεί να μου προσφέρει ένα Asterisk PBX;
PBX σημαίνει Private Branch Exchange. Είναι το τηλεφωνικό κέντρο που έχουμε στην εταιρεία μας. Αντίστοιχα συστήματα (μεγαλύτερα, αλλά με τον ίδιο τρόπο λειτουργίας) έχουν και οι πάροχοι παραδοσιακής και VoIP τηλεφωνίας.
Ένα τηλεφωνικό κέντρο μας επιτρέπει να ενώσουμε όλες τις εξωκείμενες γραμμές μας (VoIP, PSTN, ISDN) πάνω του και να δώσουμε εσωτερικές τηλεφωνικές γραμμές στους υπαλλήλους μας. Οι εσωτερικές τηλεφωνικές γραμμές μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, να κάνουν και να δέχονται εξωτερικές κλήσεις και να τις μεταβιβάζουν μεταξύ τους. Τα τηλεφωνικά κέντρα που βασίζονται στο Asterisk (Asterisk PBXs) προσφέρουν και άλλες δυνατότητες, πέρα από τις βασικές:
· Ομάδες κλήσεις συνδρομητών
· Τηλεδιασκέψεις
· Μηνύματα και μενού προαπάντησης
· Ουρές αναμονής
· Φωνητικό ταχυδρομείο (voice mail)
· Καταγραφές κλήσεων
· και πολλά άλλα…
Τι είναι το SIP;
SIP είναι τα αρχικά των λέξεων Session Initiation Protocol. Πρόκειται για ένα πρωτόκολλο σηματοδοσίας το οποίο χρησιμοποιείται για να δημιοργήσει, ματαβάλλει και τερματίσει κλήσεις VoIP. Το SIP είναι το de facto πρωτόκολλο στον χώρο της τηλεφωνίας VoIP. Είναι απλό, μοιάζει με το HTTP, είναι ανοικτό και πολύ ευέλικτο. Έχει πλέον εκτοπίσει το H.323 που ήταν σε χρήση παλαιότερα.
Τι είναι το IAX;
Το IAX προέρχεται από τις λέξεις Inter-Asterisk eXchange. Πρόκειται για ένα πρωτόκολλο σηματοδοσίας και μεταφοράς ήχου το οποίο χρησιμοποιείται από το Asterisk. Είναι αντίστοιχο του SIP, αλλά πολύ ελαφρύτερο και απλούστερο από το SIP.
Τι είναι η εξάλειψη της ηχούς (echo cancellation);
Εξάλειψη της ηχούς είναι η διαδικασία απομάκρυνσης της ηχούν σε μια φωνητική επικοινωνία με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας του ήχου. Συχνά χρειάζεται να γίνεται γιατί οι μέθοδοι συμίεσης της φωνής και η καθυστέρηση μετάδοσήες της γεννούν ηχώ (είναι αυτό που συχνά ακούτε να λένε οι δημοσιγράφοι: «έχω επιστροφή»). Πρακτικά (και πολυ χοντροκομμένα) δημιουργείται ως εξής: Όταν το σημείο Α καλεί το σημείο Β και το σημείο Α φωνάζει, ο ήχος αντανακλά στο Β και επιστρέφει στο Α. Έτσι όταν το σημείο Α μιλάει, μετά από λίγο ακούει τη φωνή του. Η ηχώ μπορεί να είναι δύο ειδών: ακουστική και υβριδική.
Τι είναι το RTP;
Το RTP είναι τα αρχικά των λέξεων Real-Time Transport Protocol. Είναι μια στάνταρντ μέθοδος μετάδοσης φωνής και βίντεο στο Internet. Σε αντίθεση με το SIP που χρησιμοποιείται για την συνεννόηση των συσκευών, τα πακέτα RTP περιλαμβάνουν τη φωνή και το βίντεο μια συνομιλίας.
Τι σημαίνει SIP-URI;
Το SIP URI είναι βασικά ο τρόπος κλήσης (συνήθως ο τηλεφωνικός αριθμός, αλλά μπορεί να είναι και το όνομα) ενός χρήστη SIP. Μοιάζει με μια διεύθυνση e-mail, και γράφεται με τον ακόλουθο τρόπο:
sip:xxx@yyy.zz:port, όπου xxx=username και yyy.zz=host (domain ή διεύθυνση IP)
Παραδείγματα:
sip:allVoIP.blogger@192.168.1.111
sip:support@pbx.mycompany.com
sip:2111003040@pbx.mycustomer.net
Λειτουργεί το fax σε περιβάλλοντα VoIP;
ΝΑΙ. Όλα τα τηλεφωνικά κέντρα που προτείνουμε είναι δοκιμασμένα για αποστολή και λήψη fax. Τα περισσότερα μάλιστα έχουν ενσωματωμένο fax server, ο οποίος σας στέλνει τα fax με email.
Τι είναι τα Codecs και πού χρησιμοποιούνται;
Τα Codecs μετατρέπουν το αναλογικό σήμα σε ψηφιακό, ώστε να μπορέσει να μεταδοθεί μέσω δικτύου. Τα δημοφιλέστερα Codecs που υποστηρίζονται από τα τηλεφωνικά κέντρα VoIP είναι τα ακόλουθα:
- GSM – 13 Kbps (full rate)
- iLBC – 15Kbpssize
- ITU G.711 – 64 Kbps (ulaw|alaw)
- ITU G.722 – 48/56/64 Kbps
- ITU G.723.1 – 5.3/6.3 Kbps
- ITU G.726 – 16/24/32/40 Kbps
- ITU G.728 – 16 Kbps
- ITU G.729 – 8 Kbps
- Speex – 2.15 to 44.2 Kbps
- LPC10 – 2.5 Kbps
Τι είναι το FoIP;
FOIP σημαίνει Fax over IP. Πρόκειται για τη μετάδοση και λήψη fax μέσω ενός δικτύου VoIP. Το FoIP βασίζεται στο πρωτόκολλο T.38 και χρειάζεται για τη λειτουργία του μια συσκευή, μια κάρτα ή ένα λογισμικό που υποστηρίζει το T.38.
Τι σημαίναι DID ή DDI;
Το DID είναι τα αρχικά των λέξεων Direct Inward Dialing. Πρόκειται για αριθμούς κλήσεις τους οποίους μας παρέχει ο πάροχος τηλεφωνίας (παραδοσιακής ή VoIP) στον οποίο έχουμε συνδεθεί και τους οποίους αντιστοιχούμε στα εσωτερικά του τηλεφωνικού μας κέντρου. Έτσι, όταν γίνεται μια κλήση σε έναν αριθμό DID, η κλήση δρομολογείται αυτόματα στην τηλεφωνική συσκευή του ατόμου στην οποία έχουμε αντιστοιχίσει αυτόν τον αριθμό. Αριθμούς DID μπορούμε να πάρουμε σε συνδέσεις VoIP, ISDN BRI (μέχρι 10 MSN ανά σύνδεση) και ISDN PRI (μέχρι 100 ανά συνδεση).
Ποια είδη τηλεφωνικών συσκευών μπορώ να χρησιμοποιήσω με ένα τηλεφωνικό κέντρο Asterisk;
- VoIP Soft phones
- Τηλέφωνα USB
- Τηλεφωνικές συσκευές με υποστήριξη SIP
- Τηλεφωνικές συσκευές με υποστήριξη IAX2
- Αναλογικά τηλέφωνα συνδεδεμένα σε αναλογικές κάρτες, σε channel banks ή με μετατροπείς ATA
Τι σημαίνουν τα FXS και FXO;
Τα FXS και FXO είναι οι ονομασίες των θυρών που χρησιμοποιούνται για αναλογική τηλεφωνία.
- Το FXS προέρχεται από τις λέξεις Foreign eXchange Subscriber. Πρόκειται για μια θύρα στην οποία συνδέονται αναλογικά τηλέφωνα
- Το FXO προέρχεται από τις λέξεις Foreign eXchange Office. Πρόκειται για μια θύρα στην οποία συνδέουμε την αναλογική γραμμή (PSTN) του παρόχου μας
Τι είναι το VoIP gateway;
Το VoIP gateway είναι μια συσκευή η οποία μετατρέπει την αναλογική τηλεφωνία σε κακέτα δεδομένων για μετάδοση στο δίκτυο. Χρησιμοποιείται για να συνδέσει τηλεφωνικές γραμμές ή και κάποιο παραδοσιακό τηλεφωνιό κέντρο σε συστήματα VoIP.
Τι είναι ο STUN Server;
Το STUN σημαίνει Simple Traversal of User Datagram Protocol Through Network Address Translators. Πιο απλά ο STUN server επιτρέπει στους χρήστες του (συνήθως τηλεφωνικές συσκευές) να βρούν τη δημόσια IP διεύθυνσή τους, το είδος NAT που χρησιμοποιούν και τη θύρα NAT που χρησιμοποιούν. Αυτές οι πληροφορίες χρησιμοποιούνται(αυτόματα) για την επικοινωνία της τηλεφωνικής συσκευής με τον πάροχο VoIP, ώστε να πραγματοποιηθούν κλήσεις.
Τι είναι ο SIP server;
Ο SIP server είναι το κύριο συστατικό ενός τηλεφωνικού κέντρου VoIP και διαχειρίζεται τις κλήσεις SIP. Ο SIP server πολλές φορές αναφέρεται και σαν SIP proxy ή SIP registrar. Ένα παράδειγμα SIP server είναι ένα τηλεφωνικό κέντρο βασισμένο στο Asterisk.
Τι είναι το ENUM;
Το ENUM προέρχεται από τις λέξεις tElephone NUmber Mapping. Η ιδέα πάνω στην οποία στηρίχθηκε η δημιουργία του ENUM είναι να μπορεί κάποιος να είναι προσβάσιμος μέσω τηλεφώνου (με τον ίδιο αριθμό κλήσης) σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και αν βρίσκεται και με τη συντομότερη και φθηνότερη διαδρομή. Το ENUM παίρνει έναν τηλεφωνικό αριθμό και τον συνδέει με μια διεύθυνση IP, δημοσιοποιώντας στο σύστημα DNS. Με αυτόν τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης του τηλεφωνικού αριθμού μπορεί να ορίσει πού βρίσκεται κάθε φορά, καθώς και τον πιο εύκολο και φθηνό να τον καλέσεο κάποιος.
Πόσο κοστίζει ένα σύστημα Asterisk®;
Το κόστος του λογισμικού (software) είναι μηδέν. Δεν υπάρχουν πρόσθετες χρεώσεις για τα εσωτερικά που θα συνδέσουμε ή για υπηρεσίες που χρειαζόμαστε (π.χ. προαπάντηση ή φωνητικό ταχυδρομείο). Το μόνο κόστος που πρέπει να πληρώσουμε είναι το υλικό (hardware) που θα χρησιμοποιήσουμε, δηλαδή ο υπολογιστής που θα χρησιμοποιήσουμε, οι κάρτες τηλεφωνίας ή τα channel banks και οι τηλεφωνικές συσκευές.
Μπορώ να αναβαθμίζω το Asterisk όταν βγαίνουν νέες εκδόσεις και πόσο κοστίζουν οι αναβαθμίσεις;
ΝΑΙ και ΜΗΔΕΝ. Μπορείτε να αναβαθμίζετε το τηλεφωνικό σας κέντρο ώστε να εκμεταλλεύεστε τα νέα χαρακτηριστικά και τις νέες δυνατότητες και οι αναβαθμίσεις δεν κστίζουν τίποτα.
Μπορώ να έχω υποστήριξη από το allVoIP.gr για το τηλεφωνικό κέντρο που θα προμηθευτώ;
Ναι. Προσφέρουμε τόσο ετήσια υποστήριξη, όσο και υποστήριξη με ωριαία χρέωση.
Μπορώ να συνδέσω το τηλεεφωνικό κέντρο Asterisk με το Outlook ή με το λογισμικό CRM και ERP που χρησιμοποιεί η επιχείρησή μου;
ΝΑΙ. Οι μηχανικοί του allVoIP.gr μπορούν να σας καθοδηγήσουν ή μπορούμε να αναλάβουμε να κάνουμε εμείς τη σύνδεση.